Warto odpocząć

Za oknem śnieg, temperatura sporo na minusie, a my czujemy się zmęczeni pracą i codziennymi obowiązkami. A kiedy człowieka przygnębiają zobowiązania to najlepiej skrzyknąć swoich przyjaciół można spędzić w różnych miejscach, takich które już znamy, bo wcześniej już tam bywaliśmy. Ale można też wybrać inne nieznane nam tereny. Jeśli wybieramy się w gronie naszych przyjaciół to musimy wspólnie ustalić jaki charakter ma mieć ten wypad, czy nastawiamy się na aktywną rozrywkę czy spokojną stawiająca na wyciszenie. Jest też liczne grono osób, którzy wolą w życiu dynamikę i życie z rozmachem.
Nasza paczka licząca 5 osób, to ostatnie rozwiązanie, ponieważ każdy z nas lubi zabawę. Przed wyprawą skrupulatnie skalkulowaliśmy koszty takiego wyjazdu. Z tym zadaniem szybko się uporaliśmy, ponieważ wśród nas mieliśmy księgową Radom, która czerpie przyjemność z obcowaniem z cyferkami. Następnego dnia wybraliśmy się w tę wspólną podróż. Na początku wszystko szło zgodnie z planem, jechaliśmy samochodem delektując się pięknymi widokami. Mniej więcej w połowie drogi do celu, coś niedobrego zaczęło dziać się z naszym samochodem. Silnik pomrukiwał niespokojnie, a spod maski {zaczęła wydobywać się para|wydobywały się kłęby białej pary. Siłą rzeczy byliśmy zmuszeni do zatrzymania w małym miasteczku i poszukaliśmy mechanika. Ale jak pech to pech, jedyny warsztat w mieście będzie czynny dopiero jutro rano. Zdecydowaliśmy, że poszukamy jakiegoś miejsca do spania, a rano zajmiemy się naprawą samochodu. Ranek spędziliśmy w warsztacie. Okazało się, że naprawa naszego auta może zająć kilka dni, ponieważ trzeba czekać na dostawę zamówionych części. Wiązało się to z przymusowym pobytem w tym mieście, więc zaczęliśmy szukać nowego miejsca do spania. W poprzednim było rewelacyjnie, pokoje wyposażone w klimatyzację Kielce, bardzo nam odpowiadały. Niestety był jeden przyziemny problem, a mianowicie wysoka cena. Od miejscowych dowiedzieliśmy się o innych możliwościach noclegowych. I wkrótce znaleźliśmy na granicy z miastem wspaniałe miejsce nie tylko na spanie. Otóż zawitaliśmy do gospodarstwa agroturystycznego w niezwykle malowniczym i pełnym niespodzianek miejscu. Okazało się, że czeka tu na nas wiele atrakcji.
Jeszcze tego samego wieczoru gospodarze zaprosili nas na kolację składającą się tylko z produktow z miejscowego terenu. Te urokliwe krainy mają swoje pyszne regionalne potrawy i słyną z dobrych trunków o niepowtarzalnym smaku. Degustowanie ich potrafi wprawić w szampański humor, a właściwie dobrane do rodzaju potrawy doskonale uwydatnić jej walory. Kolacja była pyszna, wino również. Jedliśmy i piliśmy bez umiaru i tylko nasz kolega, który jest z zawodu dietetykiem Tychy patrzył na nas niecierpliwie, próbując co jakiś czas apelować do naszego rozsądku o wstrzemięźliwość w jedzeniu i piciu. Niestety potrawy były tak apetyczne, że oddaliśmy się konsumpcji bez reszty. Pod koniec kolacji gospodarz uraczył nas naleweczką domowej roboty, która {doskonale działa na trawienie|pomoże naszym organizmom trawić. Po kolacji w doskonałych humorach wybraliśmy się na zwiedzanie okolicznych ruin zamku. Na drugi dzień odebraliśmy sprawne auto i pojechaliśmy w dalszą podróż, realizować nasze plany.